• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Counterfeit drug demand: Perceptions of policy makers and community pharmacists in Sudan

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2013
    المؤلف
    Alfadl, A.A.
    Hassali, M.A.
    Ibrahim, Mohamed Izham Mohamed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: The counterfeit drug trade has become widespread and has developed into a substantial threat to both the public's health and the pharmaceutical industry. Objectives: The aim of this study was to seek insights into the determining factors of counterfeit drug purchases among health policy makers and community pharmacists in a developing country. Methods: In-depth qualitative interviews with Sudanese policy makers and community pharmacists were undertaken in 2 Sudanese states, namely Khartoum and Gadaref. A semistructured interview guide was developed by incorporating information from existing literature. A purposive sample of knowledgeable policy makers and community pharmacists was interviewed. Results: Thematic content analysis of the interviews identified 8 major themes: understanding the term " counterfeit drug," presence of counterfeit drugs in the Sudanese market, vulnerability to counterfeit drugs, price-quality inference, awareness of societal consequences of counterfeit drugs, subjective social norms, difference in vulnerability according to demographic characteristics, and education pertaining to counterfeit drugs. Unaffordability of medicines and desperate need were emphasized by both policy makers and community pharmacists as major influencing factors that increased consumers' vulnerability to counterfeit drugs. Conclusions: This study concluded that high prices and the unaffordability of medicines have a major role in increasing vulnerability to counterfeit drugs, in addition to lack of knowledge about counterfeiting and the implications of use of these products. Because very limited studies have been conducted in developing countries to explore perceptions about counterfeit drugs, the present study provides information from which policy makers and key stakeholders in the supply chain can benefit.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.sapharm.2012.05.002
    http://hdl.handle.net/10576/29447
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1426‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video