• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Impact of pharmaceutical promotion on healthcare professional's practices and behaviour: Views from general practitioners, medicine dispensers and medical representatives in Yemen

    Thumbnail
    التاريخ
    2012
    المؤلف
    Al-Hamdi, A.Y.
    Hassali, M.A.A.
    Ibrahim, Mohamed Izham Mohamed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The relationship between pharmaceutical companies and medical professionals should serve the patients' best interests and improve the use of medicine in society. The aim of this study is to explore the current status of pharmaceutical promotion and its influence on healthcare professionals' practices and behaviour in Yemen. A qualitative approach was used to gain a better understanding of the current status of pharmaceutical promotions and its influence on the quality use of medicine among healthcare professionals in Yemen. A total of 30 doctors, medical representatives and medicine dispensers were interviewed using a semistructured interview guide. The saturation point of the interview was reached after the fourth interview, and no new themes emerged from the subsequent four interviews. All interviews were transcribed verbatim and analyzed by means of a standard content analysis framework. A total of five themes were identified from the interview analysis: evaluation of current pharmaceutical promotions, types and importance of promotional techniques, the importance of satisfying doctors' needs, the influence of the economic situation and the influence of doctor/medical representative interactions on the medicine dispensers' business behaviour. We concluded that all of the offered promotional items were in exchange for the doctors' prescriptions. The participants assured us that pharmaceutical companies use unfavourable promotional methods to ensure that their products sell. They also believed that the doctors' low income and the patients' inability to afford medications was a suitable environment for unethical pharmaceutical promotion. Doctors benefitted from this situation by demanding that pharmaceutical companies satisfy their needs, either scientifically or personally. The absence of official regulation encourages such an environment. This study identified a number of key themes that might be useful in enhancing awareness concerning the nature of the current pharmaceutical companies' relationship with healthcare professionals and its impact on healthcare professionals' practices and behaviour.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1177/1745790412455942
    http://hdl.handle.net/10576/29459
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1427‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video