• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Reinforcement Learning-based Control of Signalized Intersections having Platoons

    Thumbnail
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    Berbar, A.
    Gastli, A.
    Meskin, Nader
    Al-Hitmi, M.
    Ghommam, J.
    Mesbah, M.
    Mnif, F.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Smart transportation cities are based on intelligent systems and data sharing while human drivers generally have limited capabilities and imperfect observations in traffics. The perception of Connected and Autonomous Vehicle (CAV) utilizes data sharing through Vehicle-To-Vehicle (V2V) and Vehicle-To-Infrastructure (V2I) communications to improve driving behaviors and reduce traffic delays and fuel consumption. This paper proposes a Double Agent (DA) intelligent traffic signal module based on the Reinforcement Learning (RL) method where the first agent named as Velocity Agent (VA) aims to minimize the fuel consumption by controlling the speed of platoons and single CAVs crossing a signalized intersection, while the second agent named as Signal Agent (SA) proceeds to efficiently reduce traffic delays through signal sequencing and phasing. Several simulation studies are conducted for a signalized intersection with different traffic flows and the performance of a single-agent with only the VA, DA with both VA and SA, and Intelligent Driver Model (IDM) are compared. It is shown that the proposed DA solution improves the average delay by 47.3% and the fuel efficiency by 13.6% compared to the Intelligent Driver Model (IDM).
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ACCESS.2022.3149161
    http://hdl.handle.net/10576/29740
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2840‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      A system for automatic gathering and intelligent analyses of Doha traffic data 

      Alnaimi, Noora; Barhoum, Nuha; Nasser, Abeer; Swidan, Alia; Malluhi, Qutaibah ( Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc. , 2008 , Conference)
      In recent years, Intelligent Transportation Systems (ITS) have gained increased attention. ITS [1] [2] provide opportunities for traffic engineers and decision-makers to deal with problems related to highway traffic operation ...
    • Thumbnail

      A Case Study for Surrogate Safety Assessment Model in Predicting Real-Life Conflicts 

      Ghanim M.S.; Shaaban K. ( Springer Verlag , 2019 , Article)
      Conflict techniques enable transportation engineers to investigate hazardous network locations without the need to obtain crash data. These techniques are the most developed indirect measure of traffic safety. The concept ...
    • Measuring safety awareness in cooperative ITS applications 

      Javed, Muhammad Awais; Ben Hamida, Elyes ( IEEE , 2016 , Conference)
      Cooperative Intelligent Transportation Systems (C-ITS) are key component of the future road traffic management system. To evaluate and analyze the reliability of various applications supported by C-ITS, realistic performance ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video