• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Purpose of the book and editorial perspectives

    Thumbnail
    التاريخ
    2015
    المؤلف
    Abdulwahed M.
    Hasna , Mazen
    Froyd J.E.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Engineering and engineering education play an essential role in the Middle East. Global debates regarding roles of engineering and required transformations in engineering education have been extensive during the past few years. The past decade has witnessed the emergence of engineering education research as an independent field, led by tremendous investment in the USA. Some institutions have started embracing radical and transformative approaches to engineering education and curriculum design driven by recent research findings and pressing national needs, for example, Georgia Tech., Olin College, and Singapore University of Technology and Design. Parallel to this, engineering education in the Middle East has witnessed significant shifts, both quantitatively and qualitatively. For instance, many national institutions have standardized their curricula through Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET) accreditation, many international universities have opened branch campuses in various Middle Eastern countries, and the number of new universities is rapidly increasing in many countries (e.g., Saudi Arabia, Turkey, and United Arab Emirates). Furthermore, engineering continues to be a preferred higher education choice for a significant portion of Middle Eastern students compared to the trends currently witnessed in the West. Nevertheless, apart from seeking ABET accreditation, efforts to innovate in engineering curricula and/or adopt/adapt novel approaches in the Middle East seem to be isolated, and depend, to a large extent, on instructorsbchoice.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84956802422&doi=10.1007%2f978-3-319-15323-0_1&partnerID=40&md5=fa20d56e9a126d5c46c05fa93927ee4e
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-15323-0_1
    http://hdl.handle.net/10576/30480
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2823‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video