• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The impact of authentic complex engineering design experience for k-12 students on 21st century attributes and perceptions towards STEM fields (Evaluation, Strand 3)

    Thumbnail
    التاريخ
    2015
    المؤلف
    Yasser B.M.
    Abdulwahed M.
    Alammari R.
    Ghani S.A.
    Hasna , Mazen
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Recent studies showed that embedding engineering at K-12 level has a positive impact on stimulating interest in- and improving learning outcomes of science and mathematics, and development of 21st Century skills. Engineering activities are used as a way for displaying an authentic applicability of taught math and science in K-12 students in real applications. In this context, an outreach activity, namely Life is Engineering Program (LIEP) was launched in 2009 by the College of Engineering at Qatar University with particular focus on Qatari male students. In LIEP, K-12 students in the 10th and 11th grade work on assembling racing cars over a period of six months throughout an accompanying program of activities, engineering workshops and seminars, and finally a race is conducted in an international racing circuit located in Qatar. The methodology of the assessment included analysis of 2 surveys each of 16 questions (including demographics, open-ended, and Likert scale up type of questions). Surveys were delivered to both LIEP participating students (Sample no. N= 57) and LIEP non-participating Qatari students (sample no. N= 51). Experimental group outcomes against Control group outcomes were analyzed; findings indicate statistical significance in perceptions towards development of significant set of 21st century competencies. Perceptions towards STEM fields were more positive for the experimental group than the control group for the majority of measuring items, however statistical significance was detected in fewer items. The paper provides further details on the LIEP outreach program, as well as the assessment, its methodology and initial findings and planned actions American Society for Engineering Education, 2015.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84941997844&partnerID=40&md5=f589eac6acf628f456ac1f079ed50866
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/30483
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2840‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video