• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Safe Route Mapping of Roadways Using Multiple Sourced Data

    Thumbnail
    التاريخ
    2022-04-01
    المؤلف
    Jiang, Shan
    Jafari, Mohsen
    Kharbeche, Mohamed
    Jalayer, Mohammad
    Al-Khalifa, Khalifa N.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The use of systematic techniques with historical crash data and qualitative measures has long been a common practice to identify the problematic road features and develop countermeasures to mitigate the crash risk in crash-prone locations. This paper proposes a novel approach, Safe Route Mapping (SRM) model that integrates crash-based estimates with conflict risks computed from driver-based data to score the safety of roadways. An advanced Safety Performance Function (SPF) estimates the number of crashes, and a driver-based model computes dynamic conflict risk measures from driver and traffic data. In real-life implementations of the proposed methodology, the driver-based data and traffic data can be collected from vehicles or infrastructure-based data sources, including smartphones. We demonstrate the methodology using real historical crash data and simulated driver-based data obtained from VISSIM and SSAM. We show safety risk heat maps for the example roadway and illustrate how these maps change with driver types and traffic volumes. The proposed methodology fills the existing gaps in the use of near real-time dynamic data to designate safe corridors, dispatch law enforcement, and plan safety projects. Drivers can also use the road heat maps for situational awareness and trip planning.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85128669244&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/TITS.2020.3032643
    http://hdl.handle.net/10576/30870
    المجموعات
    • السلامة المرورية [‎163‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video