• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Principles of excellence in Engineering education applied to GCC/MENA Engineering Colleges and comparison with Australia and France: A thesis with analysis, results, observations

    Thumbnail
    التاريخ
    2013
    المؤلف
    Boashash B.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This invited paper aims at reviewing the current status of Engineering education in the GCC countries and proposing a few guidelines for reform and improvement. The principles applied to this process have been developed by the author over the years and they arose from experience in several leading universities in France and Australia, as well as more recent experiences in universities in the UAE and Qatar. The author's expertise to make such a review and recommendations is best demonstrated by its achievements as both leading educator and researcher that include a research citation index of about 10,000 (source: Google Scholar) as well as developing new courses attracting the top students in the state of Queensland [1-4], and founding successful conferences and research centers [1] [3]. In order to conduct the review, basic rigor and objectivity were maintained even when the findings may not be liked; these are retained because self-criticism is the key to improvement, provided it is objective, constructive and justified. The essence of these findings is that for Engineering Education to be internationally competitive in the GCC/MENA, it needs to be research based and culture-compatible with optimized adaptations. The paper reviews the relevant principles and methods in engineering education based on the author's expertise and experience and makes recommendations with focus on improving the relationship between Teaching/Learning, Research/Scholarship, Community Service on one hand and the local culture on the other hand.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/IEEEGCC.2013.6705838
    http://hdl.handle.net/10576/31919
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2823‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video