• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الأدب الإنجليزي واللسانيات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الأدب الإنجليزي واللسانيات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    “‘Pleading Human’ in Paul Beatty’s The Sellout”

    عرض / فتح
    Journal Article_Gerald Naughton 1.pdf (732.2Kb)
    التاريخ
    2022-01-01
    المؤلف
    Naughton, Gerald David
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This paper analyses Paul Beatty’s Booker Prize winning comic novel, The Sellout (2015), as it relates to theories of black posthumanism, as outlined in the work of Alexander Weheliye and Hortense Spillers. In the novel, the protagonist–identified by his second name, “Me”–goes on trial at the Supreme Court for violating the thirteenth and fourteenth amendments by respectively owning slaves and reintroducing segregation. My article explores a series of deeply troubling questions implied in the text, around how black identity is constructed in Obama’s America, or in the country’s so-called “postracial moment.” What if, in Beatty’s anarchic fictive universe, black characters opted to become slaves, or masters, or segregated subjects? What happens to our conception of post-civil rights progress and postracial utopias when such choices are made, however satirically? I wish to consider Beatty’s provocations around definitions of the human, as they intersect with constructions of race (and postrace)–particularly in the light of recent scholarship in black posthumanism. The article will draw on Weheliye’s twin reframings of Giorgio Agamben’s delineation of bare life and Hortense Spillers’s distinction between body and flesh. The aim here is twofold–both to consider the novel’s uses and abuses of humor (frequently characterized in criticism as Beatty’s “black satire”) and to position the novel within the wider frame of black posthumanism.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85129158907&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/00111619.2022.2047879
    http://hdl.handle.net/10576/32062
    المجموعات
    • الأدب الإنجليزي واللسانيات [‎121‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video