• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ASSESSMENT OF QATARIZATION PRACTICES IN PUBLIC SCHOOLS

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Hatem Ahmed _OGS Approved Project.pdf (1.764Mb)
    التاريخ
    06-2022
    المؤلف
    AHMED, HATEM IBRAHIM METWALLY SAYED
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    As many researchers have observed, Qatar's public employment sector is saturated; however, despite the efforts of Qatar's Ministry of Education, it is interesting to note that this does not apply to academic positions in its public schools. This anomaly was chosen as our research gap and hence our aim is to assess Qatarization practices in public schools. The study results highlighted several reasons why Qataris prefer not to work in the education sector or public schools and we offer policy makers some recommendations for addressing this issue. This research proceeded by conducting interviews, some in male and female public schools in Doha, Qatar's capital city, with directors and teaching staff in public schools and others with experts at the College of Education in Qatar University. The study found poorly defined objectives, ineffectual marketing, and bureaucracy among the Ministry of Education's challenges in implementing its Qatarization initiatives. Moreover, the study found that the lack of desire among Qataris to work as teachers was due to the undeveloped career structure, arduous conditions and poor sociocultural reputation, especially among Qatari males who undervalue the profession and perceive it as low in status
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/32100
    المجموعات
    • Business Administration [‎111‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video