• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    FACTORS INFLUENCING THE INTENTION TO USE MOBILE BANKING IN QATAR

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Lolwa AL-Naimi_OGS Approved Project.pdf (1.734Mb)
    التاريخ
    06-2022
    المؤلف
    AL-NAIMI, LOLWA NASSER N J
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This paper aims to investigate the main factors that influence the intention to use mobile banking in Qatar. The Technology Acceptance Model (TAM) and Information System Success Model (ISSM) were combined with one additional variable which is Trust to investigate intention to use mobile banking. Data were collected from 288 participants in Qatar via an online survey questionnaire using quantitative research methods. Also, to test the research model and evaluate the reliability and validity of the questionnaire data were used SPSS software. Based on the findings, service quality, perceived usefulness, and perceived ease of use were shown to have a substantial influence on intention to use mobile banking apps. Nevertheless, the influence of trust, system quality and information quality on intention to use mobile banking were found to be statistically insignificant. R - square result shows that the intention to use mobile banking factors explain (70.7%) of intention to use mobile banking. Also, the F-value in ANOVA is (109.4) which is good and Sig value it is <.001. Therefore, the result is significant. The findings of this research provide an opportunity for numerous banking organizations and top bank executives to better understand the elements influencing the intention to use mobile banking apps in Qatar. Furthermore, this study presented a conceptual model to shed light on the shortcoming and provide a better explanation and understanding of the factors influencing mobile banking in Qatar and their relationships.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/32102
    المجموعات
    • Business Administration [‎111‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video