• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الرياضيات والإحصاء والفيزياء
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الرياضيات والإحصاء والفيزياء
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Evaluating the Online Learning Experience at Higher Education Institutions

    عرض / فتح
    Evaluating-the-Online-Learning-Experience-at-Higher-Education-Institutio....pdf (1.024Mb)
    التاريخ
    2022-01-01
    المؤلف
    Abdel-Salam, Abdel Salam G.
    Hazaa, Khalifa
    Abu-Shanab, Emad Ahmed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    In light of recent COVID-19 pandemic, universities had to cope by resorting to online learning without previous preparation. This paper tries to investigate student satisfaction with online learning. The literature review identified seven factors that influence satisfaction (quality, interaction, information technology, academic experience, comprehension, student support, and assessment), with four demographic factors (grade point average [GPA], gender, nationality, and major classification). All variables were significant predictors of satisfaction except assessment. Only GPA was a significant predictor among the four demographic factors. Mean comparisons on the level of satisfaction indicated that there was no difference between females and males, nationals possessed higher levels of satisfaction, and non-STEM students possessed higher satisfaction level. The study utilized a sample of 2,354 students from a public university in the Gulf Region. The coefficient of determination for the regression model was 0.723. Conclusions and implications are reported at the end of the paper.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85126598386&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.4018/IJCBPL.298692
    http://hdl.handle.net/10576/33363
    المجموعات
    • الرياضيات والإحصاء والفيزياء [‎790‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video