• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    An investigation of the causality links in the balanced scorecard: The case of the Gulf Cooperation Council hospitality industry

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S2211973621001471-main.pdf (2.351Mb)
    التاريخ
    2021-12-20
    المؤلف
    Elbanna, Said
    Kamel, Hany
    Fatima, Tahniyath
    Eid, Riyad
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    In order to link different aspects of the balanced scorecard (BSC), i.e., learning, innovation, internal business, customer, and financial perspectives, Kaplan and Norton developed the concept of strategy maps to help managers recognize how improvement in one perspective would affect the other perspectives and ultimately improve financial results. Despite its importance and the fact that the BSC has been studied extensively over the last three decades, the concept of causality among BSC perspectives is not adequately explained and remains ambiguous. To fill this research gap, we collected data from 175 five- and four-star hotels located in two Gulf Cooperation Council countries (GCC), namely, the United Arab Emirates (UAE) and Qatar, and examined the causal links among the overall perspectives of the BSC framework. Our path analysis results provide empirical support to the traditional cause-and-effect relationships in the BSC and portrays new findings pertaining to segregation of innovation and learning perspectives and the presence of indirect relationships between learning and customer perspectives.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2211973621001471
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.tmp.2021.100934
    http://hdl.handle.net/10576/33911
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎570‎ items ]
    • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي [‎132‎ items ]
    • الإدارة والتسويق [‎788‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video