• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Practical Cross Device Federated Learning Frame-work over 5G N etworks

    Thumbnail
    عرض / فتح
    A Practical Cross Device Federated Learning Frame-work over 5G N etworks.pdf (915.8Kb)
    التاريخ
    2022-01-01
    المؤلف
    Yang, Wenti
    Wang, Naiyu
    Guan, Zhitao
    Wu, Longfei
    Du, Xiaojiang
    Guizani, Mohsen
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The concept of federated learning (FL) was first proposed by Google in 2016. Thereafter, FL has been widely studied for the feasibility of application in various fields due to its potential to make full use of data without compromising the privacy. However, limited by the capacity of wireless data transmission, the employment of federated learning on mobile devices has been making slow progress in practical. The devel-opment and commercialization of the 5th generation (5G) mobile networks has shed some light on this. In this paper, we analyze the challenges of existing federated learning schemes for mobile devices and propose a novel cross-device federated learning framework, which utilizes the anonymous communication tech-nology and ring signature to protect the privacy of participants while reducing the computation overhead of mobile devices par-ticipating in FL. In addition, our scheme implements a contribu-tion-based incentive mechanism to encourage mobile users to participate in FL. We also give a case study of autonomous driv-ing. Finally, we present the performance evaluation of the pro-posed scheme and discuss some open issues in federated learning.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85130507373&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/MWC.005.2100435
    http://hdl.handle.net/10576/35227
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2485‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video