• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Predicting end-user satisfaction with clinical information systems

    Thumbnail
    التاريخ
    2021-07
    المؤلف
    Al-Hasson, M.A.M.
    Al-Hasson, Moatasem Ahmad Mahmood
    Abu-Shanab, Emad Ahmed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Clinical services in hospitals are too diversified and include different kinds of care patient needs. Clinical services need to be supported by clinical information systems (CIS). In this paper, the satisfaction of three categories of clinicians was tested including nurses and physicians working in a governmental hospital in Qatar. The study investigated the key variables affecting CIS users’ satisfaction and the levels of users’ satisfaction in Al Wakra Hospital. The research model incorporated five independent variables measuring including information quality, system quality, service quality, professional maturity, and personal innovativeness. A questionnaire was distributed to targeted end-users with a total of 296 usable responses. The necessary analyses were conducted, where results supported four out of five hypotheses. The adjusted coefficient of determination R2 was 0.714. Findings provide valuable insights for decision-makers in the healthcare sector in Qatar, where they contribute toward a better understanding of the reasons impacting end-user satisfaction.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85106188051&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.4018/IJISSS.2021070102
    http://hdl.handle.net/10576/35343
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video