• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Evaluation of self-reported knowledge and understanding towards a blended research course among pharmacy students: Objective Search Literature Evaluation (OSLE) method validation

    Thumbnail
    عرض / فتح
    2022 with Wasif FIP journal.pdf (502.8Kb)
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    Gillani, Syed Wasif
    Siddiqui, Ammar A.
    Elshafie, Riham
    Rathore, Hassaan Anwer
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: The objective of the study was to evaluate the impact of classroom versus online Modular object-oriented dynamic learning environment (MOODLE)-based teaching on objective search literature evaluation (OSLE) score, as well as to validate the OSLE method for the assessment of research skills in pharmacy students. Methods: The four-station OSLE method was used to assess the performance and self-reflection at the end of each delivery mode. The students were asked to voluntarily vote for the preference of delivery mode in research courses. A hierarchical regression analysis was performed for variables predicting the “preference” for class-based teaching and/or MOODLE-based learning. Internal face and content validation were performed with students and faculty members not involved in the course teaching. External validation was performed with three professors working in different colleges in United Arab Emirates (UAE), Saudi Arabia and Qatar. Results: Thirty-five students completed the courses and showed significant improvement in self-reported reflection of pre-post knowledge and understanding. Findings suggested that 87.3% (110/126, 95%CI: 75.9 – 89.4, p < 0.001) achieved performance indicators and reported the OSLE method as an effective tool for the assessment of knowledge and understanding of research skills in pharmacy education. The predictive model suggested a strong positive effect associated with article appraisal, article application, self-reporting of knowledge and self-reporting of understating (R2 0.47, F-1.26, p < 0.001). Conclusion: The findings suggested the OSLE method as an effective tool of assessment in pharmacy education. A negative impact of MOODLE-based learning was found with self-reflection on knowledge.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85134341017&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.46542/pe.2022.221.672681
    http://hdl.handle.net/10576/35399
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1389‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video