• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • بدون عنوان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • بدون عنوان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ASSESSMENT AND ASSURANCE OF SERVICE QUALITY IN PEDIATRIC HEALTHCARE IN QATAR

    Thumbnail
    عرض / فتح
    001-001-2014.pdf (293.0Kb)
    التاريخ
    2014-03
    المؤلف
    Yousef, H.
    Faisal, M.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The purpose of this study was quality assessment and quality assurance in pediatric services of public and private hospitals in Qatar. The purpose of quality assessment was to identify gaps in the delivered services; while quality assurance process was carried out to ensure no future gaps in quality occur. The objectives were achieved using a modified SERVQUAL scale and Fuzzy-Quality Function Deployment (Fuzzy- QFD) approach. Data from 179 participants who visit public/private hospitals in Qatar was analyzed to find the gaps between expectations and perceptions. The results of the SERVQUAL study indicates negative quality gaps for all the service quality dimensions. The inference that can be drawn from this result is that, in general, the people are dissatisfied by the pediatric healthcare services offered by the public/ private hospitals in Qatar. Thus, the managers in these hospitals should work towards improving the quality of their services, in particular, the responsiveness and empathy dimensions. The output of the SERVQUAL study was then utilized to model those variables that are important in assuring service quality. This was achieved using Fuzzy-QFD model which demonstrates that there is a set of variables that should be accorded prime importance by the hospitals administrators’ to assure quality in pediatric services.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/3566
    المجموعات
    • [‎4‎ items ]
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video