• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    EV impact on the residential distribution network with smart PV inverters

    Thumbnail
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Abdullah, Heba
    Kamel, Rashad M
    Gastli, Adel
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Recently, electric vehicles have been increasingly leading in the field of research. Along with distributed generation and smart charging. The process of loading on existing power system infrastructures with an increasing demand requires appropriate impact indices to be analyzed. This paper studies the impact of integrating Electric Vehicle Charging Stations (EVCS) into a residential distribution network considering smart inverters operating at non-unity power factor. An actual case study is modelled to acquire the nodal voltages and feeder currents. The model obtains the optimal integration of Photovoltaic (PV) with charging stations while considering reactive power compensation. The impact of EV integration for the case study results with two peaks which show 6.4% and 17% increase without considering the PV or smart inverters. Introducing PV power reduced the load demand by 21% and overall line losses reduced 36% when operating at 0.8 power factor. Varying the inverter to PV ratio for smart operation from (1.1) to (2) further decreases the system losses. The type of charging is dependent on the maximum penetration of EVCS's the network can install without system upgrades. Increasing the number of EVCS can cause an increase in the power system losses which is dependent on the network architected. Installing PV reduced the load peak by 21%. The installation of PV with considering reactive power control increases the system efficiency and power delivery. 2020 IEEE.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ISGT45199.2020.9087694
    http://hdl.handle.net/10576/36619
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2844‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video