• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Impact of a pharmacy practice research capacity-building programme on improving the research abilities of pharmacists at two specialised tertiary care hospitals in Qatar: a preliminary study

    Thumbnail
    التاريخ
    2015-09
    المؤلف
    Awaisu, Ahmed
    Kheir, Nadir
    Alrowashdeh, Hanen Ali
    Allouch, Soumeya N.
    Jebara, Tesnime
    Zaidan, Manal
    Mohamed Ibrahim, Mohamed Izham B.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The aim of this study was to develop and implement a pharmacy practice research training programme and to determine the effect of the programme on pharmacists' knowledge of, and attitudes towards, research. An intensive 26-h training programme on pharmacy practice research methodology and biostatistics was designed and delivered. Thirty pharmacists from the National Center for Cancer Care and Research and the Heart Hospital in Qatar were recruited. A pre-test–post-test study design was used to subjectively and objectively assess research competencies and attitudes among the trainees. Both descriptive and inferential analyses including Wilcoxon signed-rank, McNemar χ2 and paired t-tests were performed to assess the utility of the training (P < 0.05 was considered statistically significant). After completing the training sessions, all subjectively assessed research-related skills were significantly improved (P < 0.05). This was also confirmed with an overall significant improvement in the objectively assessed research-related knowledge (P < 0.05). Overall, there was a significant improvement in the mean total knowledge score after the training programme (13.4 ± 6.4 versus 20 ± 6.0; P < 0.001). A modest change was observed when attitude towards research was assessed immediately after the training. This study demonstrated that it was feasible to design and implement a pharmacy-tailored research training programme and that such programme could improve pharmacists' knowledge and attitude on short term. This pilot study calls for further research to investigate the long-term outcomes of such programmes.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1111/jphs.12101
    http://hdl.handle.net/10576/3694
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1426‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video