• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Reinforcement Learning Method for Joint Mode Selection and Power Adaptation in the V2V Communication Network in 5G

    Thumbnail
    التاريخ
    2020-06-01
    المؤلف
    Zhao, Di
    Qin, Hao
    Song, Bin
    Zhang, Yanli
    Du, Xiaojiang
    Guizani, Mohsen
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    A 5G network is the key driving factor in the development of vehicle-to-vehicle (V2V) communication technology, and V2V communication in 5G has recently attracted great interest. In the V2V communication network, users can choose different transmission modes and power levels for communication, to guarantee their quality-of-service (QoS), high capacity of vehicle-to-infrastructure (V2I) links and ultra-reliability of V2Vlinks. Aiming atV2V communication mode selection and power adaptation in 5G communication networks, a reinforcement learning (RL) framework based on slow fading parameters and statistical information is proposed. In this paper, our objective is to maximize the total capacity of V2I links while guaranteeing the strict transmission delay and reliability constraints of V2V links. Considering the fast channel variations and the continuous-valued state in a high mobility vehicular environment, we use a multi-agent double deep Q-learning (DDQN) algorithm. Each V2V link is considered as an agent, learning the optimal policy with the updated Q-network by interacting with the environment. Experiments verify the convergence of our algorithm. The simulation results show that the proposed scheme can significantly optimize the total capacity of the V2I links and ensure the latency and reliability requirements of the V2V links.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85082530665&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/TCCN.2020.2983170
    http://hdl.handle.net/10576/37007
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2484‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video