• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    How ethics influence intentions to buy counterfeit drugs: perceptions of policymakers, community pharmacists and consumers in Sudan

    Thumbnail
    التاريخ
    2014
    المؤلف
    Alfadl, Abubakr A.
    Ibrahim, Mohamed Izham M.
    Hassali, Mohamed Azmi A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Objectives The ethical attitudes of consumers have been widely explored in the literature as a key factor influencing the purchase of counterfeit products. However, the manner in which consumers make decisions regarding the consumption of counterfeit drugs in developing countries remains unclear. This study aims to fill this literature gap by investigating the role of perceived unethical consumer behaviour in discouraging the purchase of counterfeit drugs in a developing country. Method This article reports on two studies conducted in two Sudanese states. The first study employed in-depth qualitative interviews with a purposive sample of policymakers and community pharmacists. The second study employed a face-to-face structured interview survey methodology to collect data from 1003 patients and tested two hypotheses. The study used structural equation modelling with maximum likelihood estimation to test the hypotheses. Survey items were subjected to confirmatory factor analysis using AMOS software version 5.0. Key findings The results revealed that counterfeit drug purchases are not influenced by consumers' awareness of the societal consequences of unethical buying behaviour (t = 0.575). The results also revealed that the decision to participate in this unethical buying behaviour is not perceived as socially stigmatised (β = −0.235, t = 5.477). Conclusion Contrary to the results of many previous studies, counterfeit drug purchases in Sudan are not significantly affected by consumer awareness of societal consequences and are not socially stigmatised. Although the purchase of counterfeit drugs poses ethical and safety implications, consumers in Sudan still view such purchase decisions as rational.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1111/jphs.12062
    http://hdl.handle.net/10576/3796
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1450‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video