• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A distinctive method of online interactive learning in stem education

    Thumbnail
    عرض / فتح
    sustainability-13-13909 (1).pdf (32.66Mb)
    التاريخ
    2021-12-01
    المؤلف
    Abouhashem, Azza
    Abdou, Rana Magdy
    Bhadra, Jolly
    Santhosh, Malavika
    Ahmad, Zubair
    Al-Thani, Noora Jabor
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    A breakthrough that has occurred in recent years is the emergence of the COVID-19 pandemic. It has affected various sectors of society, including the educational sector. It has prevented students from performing group-oriented hands-on activities and has eventually transformed their active learning environment in schools into virtual passive lectures at home. Therefore, to solve this impedance, we exercised several online STEM programs (five online STEM programs with repetitive cycles) for school students, including 140 students (middle and high school), 16 undergraduate (UG) secondary mentors, and 8 primary STEM professionals. Thus, the study revealed the results of a distinctive interactive online STEM teaching model that has been designed to overcome the virtual classroom’s impediments. The employed teaching model demonstrates an interactive learning environment that ensures students’ engagement, retention, and participation, driving them to STEM innovations. Various digital tools, including PowerPoint presentations, videos, online simulations, interactive quizzes, and innovative games were used as teaching aids. Both the synchronous and asynchronous means in a student-centered approach, along with the feedback mechanism, were implemented. Finally, the employed method’s effectiveness was revealed by the maximum student retention and STEM innovation rates, along with the model’s potentiality towards its replicability and sustainability. Thus, the outlook of such initiatives could further be broadened by its sustainability and replicability aspect towards vulnerable student communities such as academically introverted and specially challenged students.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85121528175&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/su132413909
    http://hdl.handle.net/10576/38378
    المجموعات
    • الأبحاث [‎1610‎ items ]
    • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب [‎215‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video