• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Covid-19 inspired a stem-based virtual learning model for middle schools—a case study of Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    sustainability-13-02799-v3.pdf (4.354Mb)
    التاريخ
    2021-03-01
    المؤلف
    Abouhashem, Azza
    Abdou, Rana Magdy
    Bhadra, Jolly
    Siby, Nitha
    Ahmad, Zubair
    Al-Thani, Noora Jabor
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    An unprecedented turn in educational pedagogies due to the COVID-19 pandemic has significantly affected the students’ learning process worldwide. This article describes developing a STEM-based online course during the schools’ closure in the COVID-19 epidemic to combat the virtual science classroom’s limitations that could promise an active STEM learning environment. This learning model of the online STEM-based course successfully developed and exercised on 38 primary–preparatory students helped them to overcome the decline in their learning productivity. Various digital learning resources, including PowerPoint presentations, videos, online simulations, interactive quizzes, and innovative games, were implemented as instructional tools to achieve the respective content objectives. A feedback mechanism methodology was executed to improve online instructional delivery and project learners’ role in a student-centered approach, thereby aiding in the course content’s qualitative assessment. The students’ learning behavior provided concrete insights into the program’s positive outcomes, witnessing minimal student withdrawals and maximum completed assignments. Conclusions had been drawn from the course assessment (by incorporating both synchronous and asynchronous means), student feedback, and SWOT analysis to evaluate the course’s effectiveness.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85102704664&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/su13052799
    http://hdl.handle.net/10576/38518
    المجموعات
    • أبحاث فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) [‎848‎ items ]
    • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب [‎213‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video