• English
    • العربية
  • العربية
  • Login
  • QU
  • QU Library
  •  Home
  • Communities & Collections
  • Help
    • Item Submission
    • Publisher policies
    • User guides
    • FAQs
  • About QSpace
    • Vision & Mission
Browsing 2022 - Volume 20 - Issue 20 by Title 
  •   Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • University Publications
  • QU Current Journals
  • Journal of Educational Sciences
  • 2022 - Volume 20 - Issue 20
  • Browsing 2022 - Volume 20 - Issue 20 by Title
  • Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • University Publications
  • QU Current Journals
  • Journal of Educational Sciences
  • 2022 - Volume 20 - Issue 20
  • Browsing 2022 - Volume 20 - Issue 20 by Title
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browsing 2022 - Volume 20 - Issue 20 by Title

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Sort by:

    Order:

    Results:

    Now showing items 1-7 of 7

    • title
    • publication date
    • submit date
    • ascending
    • descending
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Thumbnail

        Evaluating the Palestinian's English as a Foreign Language (EFL) Textbooks of the Secondary Stage Using Textbooks Evaluation Standards 

        Abdullah Khalil Abu Rezeq, Khalil; عبد الله أبو رزق, خليل ( Qatar University Press , 2023 , Article)
        The study aimed at evaluating the Palestinian EFL textbooks of the secondary stage in terms of standards for evaluating textbooks. In order to achieve the study objectives, the descriptive analytical approach was adopted. ...
      • Thumbnail

        Use of Authentic Materials in English as a Foreign Language Classrooms: Challenges, Reasons, Types and Frequency 

        Orooq, Ghuson; Hussein Abdel Razeq, Anwar; عروق, غصن; حسين عبد الرزاق, أنور ( Qatar University Press , 2023 , Article)
        This descriptive analytical research study investigated English as a foreign language teachers’ attitudes towards the use of authentic materials in their classrooms, reasons for using authentic materials, challenges in ...
      • Thumbnail

        التحديات في تدريس الرياضيات وطرق التغلب عليها وجهات نظر معلمات الطفولة المبكرة 

        عبد الهادي حميدي, ديالا; أحمد الشرع, إبراهيم; محمود عاروري, يوسف; Abdul-Hadi Hamaidi, Diala; Ahmad El-Shara’, Ibrahim; Mhmoud Arouri, Yousof... more authors ... less authors ( Qatar University Press , 2023 , Article)
        هدفت هذه الدراسة إلى الكشف عن التحديات التي تواجهها معلمات الطفولة المبكرة في تدريس الرياضيات وطرق تجاوزها من وجهة نظرهن. ولتحقيق هدف الدراسة، استخدم الباحثون المنهج الوصفي المختلط (كمي ونوعي)؛ فعُقدت مقابلات مع (53) معلمة ...
      • Thumbnail

        فاعلية النمذجة الذاتية بالفيديو في تحسين طلاقة القراءة ودافعيتها لدى طالبات الصف الخامس الأساسي ذوات صعوبات التعلم 

        بنت عبد الله بن سليمان المعمرية, آمنة; الشوربجي, سحر; أبو هلال, ماهر; Abdullah Suleiman Al-Mamari, Amna; Al-Shorbaji, Sahar; Abu Hilal, Maher... more authors ... less authors ( Qatar University Press , 2023 , Article)
        هدفت الدراسة إلى التحقق من فاعلية النمذجة الذاتية بالفيديو في تحسين طلاقة القراءة ودافعيتها لدى طالبات الصف الخامس المدرجات في برنامج صعوبات التعلم بسلطنة عمان، وتكونت العينة من 10 طالبات في الصف الخامس الأساسي ممن يعانين ...
      • Thumbnail

        فاعلية نموذج تدريسي في إعداد البحث المجتمعي قائم على عادات العقل في أثناء جائحة كورونا (كوفيد-19) لدى الطلبة ذوي الإعاقة البصرية بجامعة قطر 

        صبري عبد العظيم, عبد العظيم; عبد الرحيم فخرو, عبد الناصر; Sabry Abdelazeem, Abdelazeem; A. Fakhrou, Abdulnaser ( Qatar University Press , 2023 , Article)
        إن البُعدَ الاجتماعي وسياساتِ العزل المنزلي التي فرضتها جائحة كورونا؛ أدت إلى إغلاق المدارس بصورِها كافة، وكذلك المعاهد والجامعات، على نطاق واسع في (61) دولة على الأقل؛ فبدأت كثير من الدول اللجوء إلى نظام تعليمي بديل (طارئ)، ...
      • Thumbnail

        مدى ممارسة مديري المدارس الحكومية ومعلميهم لأدوارهم في تفعيل مجالات الاقتصاد الأخضر في التعليم وآليات تعزيزها في ضوء رؤية عُمان 2040 

        بنت مبارك الدايري, هدى; بن خميس أمبوسعيدي, عبد الله; Al-Dayri, Huda; Ambusaidi, Abdullah ( Qatar University Press , 2023 , Article)
        هدفت الدراسة إلى الكشف عن مدى ممارسة مديري المدارس الحكومية ومعلميهم لأدوارهم في تفعيل مجالات الاقتصاد الأخضر في التعليم، وآليات تعزيزها في ضوء رؤية عُمان 2040. اعتمدت الدراسة المنهج الوصفي، فجُمعت البيانات بواسطة مقياسين، ...
      • Thumbnail

        وجهة نظر معلمي الرياضيات نحو التعلم عن بعد في المرحلة الأساسية في مديرية التربية والتعليم لِلِوَاءَي الطيبة والوسطية بمحافظة إربد - الأردن 

        علي محمود غنيمات إيمان حسن مطالقة, محمد; Ali Ghunaimat Eman H. Matalka, Mohammad ( Qatar University Press , 2023 , Article)
        هدفت الدراسة إلى بيان وجهة نظر معلمي الرياضيات في مديرية التربية والتعليم للواءي الطيبة والوسطية بمحافظة إربد في الأردن في التعلم عن بعد. طُوِّرت استبانة مكونة من 70 فقرة ضمن أربعة محاور، هي: درجة استخدام وسائل التعليم ...

        Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

        Contact Us | Send Feedback
        Contact Us | Send Feedback | QU

         

         

        Home

        Submit your QU affiliated work

        Browse

        All of Digital Hub
          Communities & Collections Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher
        This Collection
          Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher

        My Account

        Login

        About QSpace

        Vision & Mission

        Help

        Item Submission Publisher policiesUser guides FAQs

        Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

        Contact Us | Send Feedback
        Contact Us | Send Feedback | QU