• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Drivers’ perceptions of the sharing economy for transport services

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2022-06
    المؤلف
    Hossain, Mokter
    Mozahem, Najib Ali
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The sharing economy (SE) has been studied from various perspectives, but ridesharing is a particularly popular type of SE that has manifested around the world. Prior studies of the SE have largely explored customers’ perspectives, with drivers’ perspectives remaining largely unexplored. Due to its various business models, cultures, driver traits, and consumer groups, the Middle East is an important area for SE research. This study, therefore, aims to explore the drivers’ perceptions of the sharing economy in Qatar and how culture, public transport, regular taxi services, and unexpected incidences affect the sharing economy in Qatar. Based mainly on 31 face-to-face interviews with SE drivers, this study reveals several insights into the SE in Qatar. It identifies the main perceptions that drivers have of SE firms, driving distress, and customer hassles, as well as why drivers are motivated to engage with the SE and the system for drivers to rate customers and vice versa. Based on the findings, this study discusses the implications and some potential directions for future research.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0040162522002001
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.techfore.2022.121668
    http://hdl.handle.net/10576/38948
    المجموعات
    • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي [‎129‎ items ]
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video