• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Comparing models of problem and project-based learning (PBL) courses and student engagement in civil engineering in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    comparing-models-of-problem-and-project-based-learning-pbl-courses-and-student-engagement-in-civil-8291.pdf (598.4Kb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Naji, Khalid Kamal
    Ebead, Usama
    Al-Ali, Abdulla Khalid
    Du, Xiangyun
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: While improved student engagement has been highlighted as an essential goal and a major outcome of Problem and Project-Based learning (PBL), little empirical evidence has been provided regarding types and forms of student engagement. Material and method: The study explored forms of student engagement in PBL settings, drawing on empirical data of observations and group interviews with 23 project teams (116 students) in four different PBL undergraduate civil engineering courses at Qatar University. Results: The study identified four patterns of student engagement in a PBL setting. Participants reported significant indicators of the first two patterns-engagement as autonomy and as connection. Regarding the other two indicators, namely relational and emotional engagement, they reported positive yet slightly fewer indicators. Three factors were identified that influenced student engagement in a project teams, namely PBL types and its appropriateness to the nature of the course, students' prior experiences with PBL, and team dynamics. Conclusions: These results facilitate the establishment of an institutional framework supporting a progressive approach to embracing PBL. In this framework PBL implementation begins with diverse practices at the course level and has systemic change as its ultimate goal. This framework particularly aims to support an institutionalized approach to transition to PBL in a socio-cultural context (e.g., a non-western context) where instructors are as the primary and authoritative source of knowledge. The overall outcome of the study supports management of change from a lecture-based mode to PBL in a non-western context.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.29333/EJMSTE/8291
    http://hdl.handle.net/10576/39114
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎877‎ items ]
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2484‎ items ]
    • العلوم التربوية [‎152‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video