• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Exploring teacher leadership for professional learning in response to educational disruption in Qatar

    عرض / فتح
    Exploring teacher leadership for professional learning in response to educational disruption in Qatar.pdf (703.2Kb)
    التاريخ
    2022-01-01
    المؤلف
    Chaaban, Youmen
    Sawalhi, Rania
    Du, Xiangyun
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The current study aimed to explore the way teacher leadership for professional learning was manifested during the disruption to education caused by the COVID-19 pandemic. Participants were recruited from three public and three private schools in Qatar, and included a total of 12 primary teachers and six school principals. A phenomenological research design was employed using interviews for data collection. The analysis of the data revealed eleven themes distributed across the five principles of leadership for learning, used as the theoretical framework in the study. Findings revealed participants’ engagement in many instances of leadership practices, which were focused on learning in the broadest sense, thus encompassing student learning, their own professional learning, and the learning of other teachers in their schools and communities. However, several factors emerged as constraining teacher leadership for learning in the different school contexts, which carry important implications for educational leaders, teachers, and systems in the aftermath of the pandemic.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85113932892&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/19415257.2021.1973070
    http://hdl.handle.net/10576/40161
    المجموعات
    • مركز البحوث التربوية [‎121‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video