• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Competitive Dynamics Between Multinational Companies and Local Rivals in Emerging Markets

    Thumbnail
    عرض / فتح
    2319714520939673.pdf (881.6Kb)
    التاريخ
    2020-09-10
    المؤلف
    Al-Kwifi, Osama Sam
    Farha, Allam K.Abu
    Zaraket, Wael S.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Multinational Companies from Emerging Economies (EMNCs) have become key players in the global economy. EMNCs have started to operate in highly dynamic, competitive environments where they are faced with competition from multinational companies (MNCs) from developed economies. This study applied Mutlu et al.’s (2015) awareness–motivation–capability (AMC) framework to the airline industry to investigate how EMNCs outperform MNCs. The development of each round of Mutlu et al.’s framework was tested using secondary data sources that cover 16 years, from 2001 to 2016. A fourth round, relating to the determination of ‘who will be the market leader’, was added to the framework and tested. The findings demonstrate that firms’ awareness and capabilities evolve in each round to develop the competitive advantages required to enhance their market position. The complex nature of competition requires firms to analyse information constantly to define key influential factors and to build essential capabilities and resources to initiate an action strategy quickly. From a managerial perspective, it is important for managers to build a comprehensive view of the competition and understand how this competition is evolving over time, to develop capabilities, pursue new opportunities and predict competitors’ responses.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85105755831&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1177/2319714520939673
    http://hdl.handle.net/10576/40469
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎791‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video