• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Assessment of the Influence of Hydrogen Share on Performance, Combustion, and Emissions in a Four-Stroke Gasoline Engine

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Assessment of the Influence of Hydrogen Share on Performance, Combustion, and Emissions in a Four-Stroke Gasoline Engine.pdf (3.219Mb)
    التاريخ
    2022-01-01
    المؤلف
    Nabi, Md Nurun
    Hussam, Wisam K.
    Islam, Mohammad Towhidul
    Muyeen, S. M.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study aims to develop a one-dimensional model to investigate the effect of hydrogen share in gasoline fuel on the performance, combustion, and exhaust emissions of a gasoline direct-injection engine. Iso-octane was used as a reference fuel to compare performance, combustion, and emission parameters. The model was developed using commercial GT-Suite and ANSYS software. The simulation results using GT-Suite were validated with the published data and ANSYS results. The hydrogen fractions were varied from 0% to 11.09% to validate the simulation results with the published results. The investigation continued with three higher hydrogen fractions (15%, 20% and 25%) to study the performance, combustion, emissions, and sustainability parameters. Compared to neat gasoline, hydrogen-shared fuels show a maximum 2% higher exergy efficiency, 51% higher exergy and 42% energy rates while reducing carbon dioxide (CO2) emissions by 51% with a penalty of nitrogen oxide emissions (NOx) by 62% at an excess ratio of 1.3. Other novel findings, including higher sustainability indices, lower depletion potentials, and lower unitary cost indices with higher-fraction hydrogen fuels, suggest that they are environmentally and economically sustainable. In the second part of this study, the NOx formation mechanism and its associated factors, including in-cylinder temperature, heat transfer rate, cumulative heat release, and burned rate, were confirmed and compared with gasoline and neat ethylene.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85130812874&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ACCESS.2022.3177751
    http://hdl.handle.net/10576/40475
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2849‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video