• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The mediating role of affective commitment between corporate social responsibility and eWOM in the hospitality industry

    Thumbnail
    عرض / فتح
    The mediating role of affective commitment between corporate social responsibility and eWOM in the hospitality industry.pdf (2.639Mb)
    التاريخ
    2020-09-08
    المؤلف
    Mohammed, Abdulalem
    Al-Swidi, Abdullah
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Although previous research establishes customer reactions to companies' corporate social responsibility (CSR) actions, little is known about the effect of CSR on customers’ affective commitment and their positive electronic word of mouth (eWOM). This study examines i) which perceptions of the three CSR activities (environment, society, and stakeholders) influence customers’ affective commitment and positive eWOM, and ii) the mediating effects of affective commitment on the relationships between CSR activities and eWOM. A self- administered survey was conducted on hotel customers in Malaysia and the data was analysed using structural equation modelling (CB-SEM). The results revealed that environment-related CSR and stakeholder related CSR have significant and direct impacts on customers’ eWOM, and demonstrated the mediating role of affective commitment between the three activities of CSR and eWOM. The findings can be interpreted using social exchange theory, and provide valuable insights regarding how CSR dimensions and affective commitment are related to customers’ positive eWOM in the hotel industry. Hoteliers shall benefit from understanding how specific CSR activities can enhance customers’ affective commitment, leading to positive eWOM.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85090454269&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/09669582.2020.1818086
    http://hdl.handle.net/10576/41087
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video