• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية العلوم الصحية
  • التغذية البشرية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية العلوم الصحية
  • التغذية البشرية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The influence of socio-demographic factors on patterns of thyme and thyme products consumption: the case of a Mediterranean country

    Thumbnail
    عرض / فتح
    document.pdf (1.104Mb)
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    Karam, Layal
    Kosseifi, Nathalie
    Jaoude, Maya Abou
    Merhi, Samar
    Elobeid, Tahra
    Hassan, Hussein F.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Thyme intake assessment is gaining significance because thyme is becoming a global staple food and its use has been on the rise. In our study, a food frequency questionnaire (FFQ) was developed to assess thyme intake in Lebanon. Out of the total 1555 adult participants, 1523 persons (97.9%) consumed at least one thyme product among the14 assessed thyme-containing products. The mean consumption of thyme products was estimated to be 425.5 g/day, providing an estimated 31.4 g/day of thyme. Thyme pie had the highest mean intake (72.5 g/day) and represented the highest thyme contribution (10.4 g/day) among all thyme products, while crackers with thyme had the lowest mean intake (3.7 g/day) and the lowest thyme contribution (0.2 g/day). The mean consumption values for thyme products were significantly different between participants of different genders, age categories, socio-economic and demographic levels. This study highlighted the importance of a food frequency questionnaire as a tool for data collection about the consumption patterns.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85137359176&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1590/fst.72122
    http://hdl.handle.net/10576/41388
    المجموعات
    • التغذية البشرية [‎430‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video