• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Do quality and business excellence models improve quality and operational results in educational organizations? A repeated cross-sectional analysis

    Thumbnail
    التاريخ
    2022-12-06
    المؤلف
    Parast, Mahour Mellat
    Safari, Arsalan
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Improving quality and operational practices in education organizations and developing a culture of continuous improvement are crucial yet challenging endeavors because of the complex nature of education organizations. While quality management practices can clearly improve the quality of these organizations in several aspects, empirical research for quality management in educational organizations is sparse because of the lack of suitable frameworks for assessing quality. In this paper, we present the first large-scale empirical study of implementing quality management practices in educational organizations in the United States. It is based on seven years of objective data for quality assessments by external professional reviewers as part of the U.S. government’s Malcolm Baldrige National Quality Award (MBNQA) program. Our findings provide empirical evidence for the reliability and robustness of the Baldrige model as an effective quality assessment for educational organizations. Controlling for the applicant’s year, our findings show that Information and knowledge management is a key influencer and predictor of Customer satisfaction and focus, and Management of process quality is a key influencer and predictor of Quality and operations results. This study also provides effective insight and recommendations for how to improve quality systems and achieve business excellence in educational organizations using the Baldrige model. The findings will therefore help managers and administrators to make informed decisions about key factors that impact quality in educational organizations.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85143356888&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s12063-022-00332-1
    http://hdl.handle.net/10576/41516
    المجموعات
    • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي [‎129‎ items ]
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      An integrated sustainable quality management framework for quality-related research 

      Kutty A.A.; Abdella G.M.; Kucukvar M. ( IEOM Society , 2021 , Conference)
      The existence of synergies between several quality management systems and sustainability has spurred great interest in better understanding the sustainable quality management (SQM) concept over the past decade. This paper ...
    • Thumbnail

      MASTER scale for methodological quality assessment: Reliability assessment and update 

      Ahmed, Ashraf I.; Kaleem, Muhammad Zain; Elshoeibi, Amgad Mohamed; Elsayed, Abdalla Moustafa; Mahmoud, Elhassan; Khamis, Yaman A.; Furuya-Kanamori, Luis; Stone, Jennifer C.; Doi, Suhail A.... more authors ... less authors ( John Wiley and Sons Inc , 2024 , Article)
      In evidence synthesis of analytical studies, methodological quality (mQ) assessment is necessary to determine the extent to which internal validity safeguards are implemented in the included studies against a list of ...
    • Thumbnail

      Quality of sustainability optimization design for mobile ad hoc networks in disaster areas 

      Vo, Nguyen-Son; Duong, Trung Q.; Guizani, Mohsen ( Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc. , 2015 , Conference)
      During a disaster, communication systems are partially (or completely) interrupted with very limited resources due to infrastructures destruction and hence the lack of essential services. Meanwhile, the demand for communication ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video