• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A literature review of the strategic decision-making context: A synthesis of previous mixed findings and an agenda for the way forward

    Thumbnail
    عرض / فتح
    4621-Article Text-32802-2-10-20200604.pdf (5.916Mb)
    التاريخ
    2020-06
    المؤلف
    Elbanna, Said
    Thanos, Ioannis C.
    Jansen, Rob J.G.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The aim of this article is to conduct a comprehensive literature review concerning the influence of contextual factors on strategic decision processes. Our literature review organizes the existing literature on contextual factors along the lines of an integrative framework for studying strategic decisions. Interestingly, the stream of research on strategic decision processes is dominated by studies showing mixed, contradictory, and inconclusive findings. The effects of each contextual factor on the strategic decision process differ substantially across the reviewed studies. This creates several opportunities for further research on the topic. The review also reveals a paucity of cross-cultural studies, longitudinal studies, and tests of complex relationships such as three-way interactions, curvilinear relationships, and mediation effects. We conclude our review by suggesting seven directions for future research and identifying several implications for theory and practice.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85087782567&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.37725/mgmt.v23i2.4621
    http://hdl.handle.net/10576/42132
    المجموعات
    • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي [‎129‎ items ]
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video