• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Enabling Intrapreneurship: An Emerging Economy Perspective

    Thumbnail
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    Al Mannaei, Maram
    Faisal, Mohd Nishat
    Sharif, Khurrum J.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    PURPOSE: The major purpose of this study was to understand and explore intrapreneurship in Qatar, in particular, to investigate the outcomes and prerequisites for intrapreneurship in government, semi-government, and private organisations. DESIGN/METHODOLOGY/APPROACH: The study was conducted in two phases. In the first phase, a questionnaire-based survey was conducted. The study sample included 110 employees working in governmental, semi-governmental and private organisations. Data analyses (i.e., correlations and t-test) were conducted to outline the differences amongst various groups. In the second phase a hierarchy-based model was developed to rank the barriers that affected intrapreneurship using Interpretive Structural Modeling (ISM). FINDINGS: The results showed a significant positive correlation between the prerequisites and outcomes of intrapreneurship. The public sector had a lack of support for intrapreneurship compared with the private sector. The results also showed a significant relationship between intrapreneurship and perceived customer satisfaction and intrapreneurship and job satisfaction. The hierarchy-based model helped to identify the most important barriers that could be considered as root causes for the limited growth of intrapreneurship. PRACTICAL IMPLICATIONS: The outcomes of this study can be used effectively by organisations to develop suitable plans to promote intrapreneurship leading to improved entrepreneurial behaviour. ORIGINALITY/VALUE: This is the first study on intrapreneurship in Qatar and the Gulf countries. Furthermore, the research utilised a mixed method approach not previously used in intrapreneurship studies. 2022 by all the authors of the article above.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.47556/J.WJEMSD.18.1.2022.2
    http://hdl.handle.net/10576/42231
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎791‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video