• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Supplier selection for a sustainable supply chain: Triple bottom line (3BL) and analytic network process approach

    Thumbnail
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Faisal, Mohd Nishat
    Al-Esmael, Bader
    Sharif, Khurram Jahangir
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: The purpose of this paper is to integrate the "triple bottom line (3BL)" approach in the supplier selection decision. It also aims to consider the feedback effect of the decision on strategic factors that determine the future viability of the firm in the market. Design/methodology/approach: A multi-criteria decision model is developed that considers simultaneously the impact of three dimensions of 3BL approach and their sub-dimensions on the supplier selection decision. The proposed model is evaluated for a large white goods manufacturer using the analytic network process (ANP) approach. Findings: The ANP considers the impact of variables, sub-variables, and their interdependencies simultaneously. The outcome of the model is the relative priorities for the firms considered as potential suppliers. Practical implications: This research was conducted in one of the largest developing economies. The impact of integrating sustainability would be widespread due to the huge market in which the company operates. The results of this research can provide support to the decision makers in arriving at an optimal decision considering all sustainability dimensions. Originality/value: The novelty of the approach lies in the application of multi-criteria model integrating sustainability dimensions with a feedback effect for supplier selection. The case company would benefit by showing its commitment toward environment and social responsibility leading to improved brand image and sustainable business.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/BIJ-03-2016-0042
    http://hdl.handle.net/10576/42241
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video