• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The impact of grocery retail superstores location on the customer’s perceived quality of servicescape in Jordan

    Thumbnail
    عرض / فتح
    The impact of grocery retail superstores location on the customer s perceived quality of servicescape in Jordan.pdf (1.398Mb)
    التاريخ
    2020-03-19
    المؤلف
    Migdadi, Yazan Khalid Abed Allah
    Abdel-Rahman, Enas Hasan Ali
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The aim of this study was to examine the impact of customers’ perceived location quality of retail stores on the perceived quality of the servicescape. Therefore, this study examined to what extent the customers shopping at more convenient, accessible, visible and attractive location; are shopping also at more convenient store environment in term of visual, olfactory, and auditory cues. Three retail superstores were surveyed in Amman the capital of Jordan. These retail superstores were: Carrefour, Safeway, and C-Town. A questionnaire was designed to collect the data from customers of these retail stores. A sample of 1055 customers was surveyed. Multiple linear regression analysis was used to analyze the relationship between the location factors and the servicescape factors. This study revealed that the impact of retail stores location dimensions on perceived servicescape quality was moderate to low in two cases, and low in one case. This indicates that locating store’s branches in high access, visible, and attractive location have low to moderate servicescape quality. In addition, retail stores that exist in good locations have better visual cues than auditory and olfactory cues. This result was the same for the three retail stores. The theoretical stance of retail stores location and servicescape quality is too fragmented. The majority of previous studies have focused on reporting the location or servicescape as a separated construct. Very limited studies have investigated this issue in service sector in general and retailing in particular.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85090813357&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/10686967.2020.1722045
    http://hdl.handle.net/10576/42368
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎791‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video