• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    How Gender Differences in Entitlement and Apprehension Manifest Themselves in Negotiation

    Thumbnail
    عرض / فتح
    s10726-021-09724-3.pdf (1.115Mb)
    التاريخ
    2021-01-31
    المؤلف
    Mozahem, Najib A.
    El Masri, Moniat El Noufous K.
    Najm, Nazhat M.
    Saleh, Samah S.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The gender difference in the propensity to initiate negotiation has been theorized to be mediated by three constructs: recognition of opportunities, entitlement, and apprehension. This study seeks to investigate whether differences in feminine and masculine traits can be used to explain gender differences in the three predictors of the propensity to initiate negotiations. Data was collected from 350 surveys distributed in Lebanon. Items were used to measure the constructs masculinity and femininity, as well as the three predictors of the propensity to initiate negotiation, namely Recognition of opportunities, Entitlement, and Apprehension. Confirmatory Factor Analysis was used to assess the validity of the measures, while structural equation modeling was used to investigate the relationship between the personality traits and the three constructs. Results indicate that masculinity enhances entitlement, which in turn leads to higher levels of negotiation while femininity enhances apprehension, which in turn leads to lower levels of negotiation. Both masculine and feminine traits were found to be positively related to the recognition of opportunities.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85100051861&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s10726-021-09724-3
    http://hdl.handle.net/10576/42370
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video