• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The online marketplace for business education: An exploratory study

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S1472811721000938-main.pdf (4.550Mb)
    التاريخ
    2021-07-24
    المؤلف
    Najib A., Mozahem
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The Internet has had a vast and pervasive impact on the education industry, one of which is the creation of an online educational marketplace. This study investigates the online marketplace for business courses by viewing it as part of the platform economy. Data pertaining to 9064 business courses was collected from the Udemy website using a web scraper tool. The analysis of the data reveals that the demand for MOOCs in business is great, with an average of 3169 students enrolled in each course, with some courses surpassing 100,000 students. The demand varies between categories, with business & data analytics, and entrepreneurship being among the most popular categories. The results also show that course enrollment in courses is highly skewed, giving support for the notion that power asymmetries that seem to arise in such decentralized markets. Finally, the analysis reveals that not all participants in the online marketplace for business education benefit equally. Specifically, the study found that courses tended to have a higher enrollment rate when the course provider was male. Finally, the analysis showed that despite increasing academic interest in online education, academics have been slow to enter the digital marketplace as service providers.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1472811721000938
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.ijme.2021.100544
    http://hdl.handle.net/10576/42372
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video