• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Social cognitive theory and women’s career choices: an agent—based model simulation

    Thumbnail
    عرض / فتح
    s10588-020-09317-6.pdf (2.041Mb)
    التاريخ
    2020-10-10
    المؤلف
    Mozahem, Najib A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    An agent-based model is proposed and tested. This model aims to simulate agency as conceptualized in Bandura's (Am Psychol 37:122–147, 1982; Organ Behav Hum Decis Process 50:248–287; Annu Rev Psychol 52: 1–26) Social cognitive theory. Social cognitive theory has been used to explain the continued underrepresentation of females in certain fields, most notably fields that are associated with engineering and technology. The theory proposes that agents acquire information from four different sources, and then, through a process of reciprocal interaction, these agents develop their perception of self-efficacy. In this study, an agent-based model is used to model this interaction. The output from the simulation supports the validity of the model used and illustrates how agency "emerges" from the triadic interaction. The model successfully simulates several of the theorized aspects of social cognitive theory. The simulation results reveal that even small gendered differences can lead to female misrepresentation in certain fields. The model also shows that female discouragement plays a larger role than male encouragement in female underrepresentation. The implications of these results are discussed. Finally, the limitations of the model are discussed, along with directions for future research.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85092367953&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s10588-020-09317-6
    http://hdl.handle.net/10576/42374
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video