• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Secondary school students and self-efficacy in mathematics: Gender and age differences

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Secondary school students and self efficacy in mathematics Gender and age differences.pdf (1.627Mb)
    التاريخ
    2020-05-22
    المؤلف
    Mozahem, Najib A.
    Boulad, Farah M.
    Ghanem, Carla M.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Gender differences in academic performance has received considerable attention over the years. Studies have found that even when there are no gender differences in math performance, female students exhibit larger levels of apprehension toward the subject and that this gap between the genders increases with time. This study investigates gender differences in the sources of information that lead to perceived self-efficacy in math and whether the information changes with age. Using items developed by Ellen Usher and Frank Pajares, 347 surveys were collected from six private schools in Lebanon. Confirmatory factor analysis is used to establish the validity of the measurement tool in a non-Western country. A structural component is then introduced into the model to account for age. Results indicate that older girls are more likely to receive negative information from the four sources, thus leading them to develop lower levels of perceived self-efficacy in math. These findings indicate that different socialization processes are at work, thereby providing support for social roles theories.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85085688498&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/21683603.2020.1763877
    http://hdl.handle.net/10576/42376
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video