• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Consumers as volunteers? The influence of value congruence on consumers' voluntary performance

    Thumbnail
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Elsharnouby, Mohamed H.
    Elsharnouby, Tamer H.
    Jayawardhena, Chanaka
    Elbedweihy, Alaa M.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The study explores how consumer-brand value congruence affects the quality of consumer relationships and drives the propensity to leave and consumers' voluntary performance. It also examines how the quality of consumer-brand relationships mediates the relationships between value congruence and both propensity to leave and consumer voluntary performance. The study also examines the moderating role of relationship length and consumer age. Data from an online survey of 371 consumers drawn from contrasting service contexts (restaurants and hospitals) were collected. In both service settings, the results reveal that value congruence is positively related to consumer-brand relationship quality and voluntary performance, and the consumer-brand relationship quality is negatively related to the propensity to leave. Furthermore, while consumer-brand relationship quality influences voluntary performance in the restaurant context, its influence does not exist in the hospital context. Contrary to expectations, the length of a relationship with a brand does not enhance the quality of the relationship; rather, value congruence takes precedence. We emphasize the need for special efforts in fostering congruent perceptions among older consumers to get them engaged in voluntary performance. Since a few marketing scholars have examined the role of value congruence as an antecedent of consumer-brand relationship quality, we advance extant literature in examining the impact of value congruence on consumer-brand relationship quality and its outcomes. 2023, The Author(s), under exclusive licence to Springer Nature Limited.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1057/s41270-023-00210-0
    http://hdl.handle.net/10576/42392
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video