• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    University Social Augmenters Brand Equity: Do University Social Augmenters Possess Brand Characteristics? An Abstract

    Thumbnail
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Eldegwy, Ahmed
    Elsharnouby, Tamer H.
    Kortam, Wael
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Do university social augmenters have brand equity? To answer this question, the study conceptualizes, develops, and empirically examines a model of university social augmenters brand equity (USABE). We define university social augmenter as any social platform offered by a university in which social interactions between students are facilitated such as volunteering, sporting and cultural activities, student models and clubs, students competitions, and art exhibitions. Survey data from 401 undergraduate students enrolled in private universities in Egypt were used to empirically examine the proposed model. Using structural equation modeling (SEM), the findings indicate that university social augmenters do have brand equity. More specifically, the results show that university social augmenters brand characteristics, namely, social augmenter reputation, coach-to-student interaction, and student-to-student interaction, have an influence on students' satisfaction with social augmenter which in turn yields brand outcomes, namely, brand identification, willingness to recommend, and willingness to incur additional premium cost. The study provides implications for marketing professionals in higher education institutions (HEIs). University social augmenters are found to have strong brand equity manifestations and may hold potential to differentiate university brands in an industry dominated by experience and credence. University social augmenters offer HEIs a cost-effective tool for their endeavors to both target new students and improve the positioning of their university brand in the minds of current students. Students' social experiences are always considered as a post-enrollment factor shaping students' university experiences. This factor could also be approached as a pre-enrollment factor in targeting new students. References Available Upon Request 2019, Academy of Marketing Science.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-02568-7_129
    http://hdl.handle.net/10576/42397
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video