• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Service Ethnocentrism: A Conceptual Model (An Abstract)

    Thumbnail
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Maher, Amro A.
    Elsharnouby, Tamer H.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The service marketing literature has recognized the importance of studying cross-cultural service encounters in which the service provider and the customer are from different cultures (Baker et al. 2008; Sharma et al. 2014; Maher and Sobh 2014). More recently, scholars have examined cross-cultural customer-customer interaction (CCI), which "is the active or passive interaction between two and more customers inside or outside the service setting. CCI may or may not involve verbal communication" (Johnson and Grier 2013, p. 306). The mere presence of one customer next to another is an example of such an interaction. In this paper, we seek to contribute to this research stream on CCI by examining local residents' preference for consumption environments that are patronized by local residents versus foreign residents; we call this preference service ethnocentrism (SE). SE is similar to consumer ethnocentrism (Shimp and Sharma 1987) in that both involve an aversion to an object that is foreign, but the target of aversion is the service environment frequented by foreigners in the former and foreign products in the latter. We conducted two focus groups with locals and a literature survey, which led us to develop our conceptual model. In this model, we propose to test the antecedents of SE. SE is defined as local residents' preference for consumption environments that are patronized by local residents versus foreign residents. In this model, we have identified factors that lead to an increase in SE and other factors that lead to a decrease in SE. Factors that lead to an increase in SE include feelings of comfort around locals, symbolic threat, realistic threat, and cultural distance from foreign residents. Factors that lead to a decrease in SE include feelings of comfort around foreign residents and cosmopolitanism. References Available Upon Request 2017, Academy of Marketing Science.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-47331-4_122
    http://hdl.handle.net/10576/42399
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video