• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Building trust in multi-stakeholder collaborations for new product development in the digital transformation era

    Thumbnail
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Barrane, Fatima Zahra
    Ndubisi, Nelson Oly
    Kamble, Sachin
    Karuranga, Gahima Egide
    Poulin, Diane
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: The study aims to explore the critical approaches adopted by innovative organizations and to build an environment of trust between the multiple stakeholders collaborating for new product development (NPD). Design/methodology/approach: A qualitative research approach is adopted in this study. Fifteen semi-structured interviews were conducted with experts from the wood product industry in Quebec, Canada. These organizations have successfully adopted the latest technological developments and have developed a strong collaboration with their stakeholders. Findings: The study identified eleven strategies for the innovative organizations that included early involvement of the stakeholders in the design process, developing long-term relationships and fostering a transparent environment using Industry 4.0 technologies. A novel framework for using this strategy is presented with three stages of application, namely, planning, enactment and review. Practical implications: Inter-organizational collaborations in NPD are more successful when imbued with trust. The NPD strategies must allow innovative organizations to achieve a balanced ecosystem in which value created through the adaption of new technology can be thoroughly captured through commercialization on time with no field failure. Originality/value: The study adds to the body of knowledge in stakeholder theory and NPD research and practice. 2020, Emerald Publishing Limited.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/BIJ-04-2020-0164
    http://hdl.handle.net/10576/42412
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎791‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video