• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Open and closed-loop motor control system with incipient broken rotor bar fault detection using current signature

    Thumbnail
    التاريخ
    2014
    المؤلف
    Refaat, Shady S.
    Abu-Rub, Haitham
    Saad, M.S.
    Iqbal, Atif
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Motor drive system is considered the most important asset in industrial applications. Detection of broken rotor bars has long been important but difficult job in detection area of incipient motor faults. The need for highly efficient motor control drive systems becomes more and more important. Motors are controlled in closed-loop or open-loop modes of operation. This paper develops a novel approach for fault-detection scheme of broken rotor bar faults for three-phase induction motor using stator current signal. The empirical mode decomposition (EMD) combined with Wigner-Ville distribution (WVD) has been employed for the analysis of stator current signal. Artificial neural network is then used for pattern recognition of broken rotor bar signature. The proposed algorithm offers high performance in detecting broken rotor bar fault. Both simulation and experimental results show that stator current-based monitoring in conjunction with Winger-Ville distribution based on EMD yields a reliable indicator for detection and diagnosis of broken rotor bar faults using artificial neural network. All simulations in this paper are conducted using finite element analysis software. Experimental results validate the simulation and analytical results.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/IECON.2014.7048588
    http://hdl.handle.net/10576/4272
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2821‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video