• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Green marketing in supermarkets: Conventional and digitized marketing alternatives to reduce waste

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0959652621007514-main.pdf (844.9Kb)
    التاريخ
    2021-02-26
    المؤلف
    Jorge Ubirajara, Gustavo
    Trento, Luiz Reni
    de Souza, Michele
    Pereira, Giancarlo Medeiros
    Lopes de Sousa Jabbour, Ana Beatriz
    Ndubisi, Nelson Oly
    Chiappetta Jabbour, Charbel Jose
    Borchardt, Miriam
    Zvirtes, Leandro
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This article seeks to identify and analyze green marketing actions that can reduce food waste (FW) of short shelf life (SSL) products by retailers and to propose effective FW mitigation strategies. The article is based on a multiple case study of selected supermarkets that have enacted strategies that emphasize FW reduction. The findings unveil both conventional or digitized green marketing actions that should be implemented in the following sequence: product, place, price, and promotion. First, products need to be grouped into categories based on retailers’ brand and suppliers’ brand. This help to prevent future problems with the items that bear the supermarket’s brand. This categorization is also helpful in defining the right place, price, and promotion for products with SSL. Besides, the pricing of items with SSL should be dynamic. Lastly, careful attention paid to where offers are placed inside stores also can also help to leverage sales, leading to reduced food waste.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0959652621007514
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.jclepro.2021.126531
    http://hdl.handle.net/10576/42926
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Participation Behaviour Among International Students: The Role of Satisfaction with Service Augmentation and Brand Choice Attainment 

      Elsharnouby, Tamer H. ( Springer Nature , 2016 , Book chapter)
      Interest in understanding and managing the student experience has been growing in order to develop and offer high-quality, satisfaction-creating service experiences (Bowden and D’Alessandro 2011; Fagerstrøm and Ghinea ...
    • Thumbnail

      STRONG MARKET-MAKING USING DEEP REINFORCEMENT LEARNING: BITCOIN MARKET ANALYSIS 

      FEZOONI, ABDULHADY YOUNES (2024 , Master Thesis)
      This study evaluates the use of deep reinforcement learning (DRL) in market-making, specifically in the Bitcoin market. DRL has shown promise in providing robust market-making capabilities, including enhanced market liquidity ...
    • Thumbnail

      Services marketing practices in diverse cultures: Canada compared to Qatar 

      Abu Farha A.K.; Koku P.S.; Al-Kwifi S.O.; Ahmed Z.U. ( Emerald Group Publishing Ltd. , 2019 , Article)
      Purpose The service marketing literature has traditionally argued that the marketing practices of service firms that operate in diverse cultures should also differ. This paper aims to investigate this argument by examining ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video