• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Placement and Capacity of EV Charging Stations by Considering Uncertainties with Energy Management Strategies

    Thumbnail
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Ahmad, Fareed
    Iqbal, Atif
    Asharf, Imtiaz
    Marzband, Mousa
    Khan, Irfan
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    At the present context, Plug-in electric vehicles (PEVs) are gaining popularity in the automotive industry due to their low CO2 emissions, simple maintenance, and low operating costs. As the number of PEVs on the road increases, the charging demand of PEVs affects distribution network features, such as power loss, voltage profile, and harmonic distortion. Furthermore, one more problem arises due to the high peak power demand from the grid to charge the PEVs at the charging station (CS). In addition, the location of CS also affects the behavior of EV users and CS investors. Hence, this paper applies CS investor, PEV user, and distribution network operator who could approach to CS's optimal location and capacity. Integrating renewable energy sources (RESs) at the charging station is suggested to lower the energy stress on the grid. Moreover, to keep down the peak power demand from the grid and utilize renewable energy more efficiently, energy management strategies (EMS) have been applied through the control of charging and discharging of the battery storage system (BSS). In addition, vehicle to grid (V2G) strategy is also applied to discharge the EV battery at charging station. Furthermore, the uncertainties related to PEV charging demand and PV power generation are addressed by the Monte Carlo Simulation (MCS) method. IEEE
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/TIA.2023.3253817
    http://hdl.handle.net/10576/43072
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2849‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video