• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A novel AI approach for optimal deployment of EV fast charging station and reliability analysis with solar based DGs in distribution network

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S2352484722017814-main.pdf (3.693Mb)
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    Ahmad, Fareed
    Ashraf, Imtiaz
    Iqbal, Atif
    Marzband, Mousa
    Khan, Irfan
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The transportation sector is one of the most prevalent fossil fuel users worldwide. Therefore, to mitigate the impacts of carbon-dioxide emissions and reduce the use of non-environmentally friendly traditional energy resources, the electrification of the transportation system, such as the development of electric vehicles (EV), has become crucial. For impeccable EVs deployment, a well-developed charging infrastructure is required. However, the optimal placement of fast charging stations (FCSs) is a critical concern. Therefore, this article provides a functional approach for identifying the optimal location of FCSs using the east delta network (EDN). In addition, the electrical distribution network's infrastructure is susceptible to changes in electrifying the transportation sector. Therefore, actual power loss, reactive power loss, and investment cost are three areas of consideration in deploying FCSs. Furthermore, including FCSs in the electricity distribution network increases the energy demand from the electrical grid. Therefore, this research paper recommends integrating solar-based distributed generations (SDGs) at selected locations in the distribution network, to mitigate the burden of FCSs on the system. Hence, making the system self-sustaining and reliable. In addition, the reliability of the distribution system is also analyzed after deploying the FCSs and SDGs. Furthermore, six case studies (CS) have been proposed to deploy FCSs with or without DG integration. Consequently, the active power loss went from 1014.48 kW to 829.68 kW for the CS-6. 2022 The Author(s)
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.egyr.2022.09.058
    http://hdl.handle.net/10576/43082
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2846‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video