• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Optimal Siting and Sizing Approach of Plug-in Electric Vehicle Fast Charging Station using a Novel Meta-heuristic Algorithm

    Thumbnail
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    Ahmad, Fareed
    Iqbal, Atif
    Ashraf, Imtiaz
    Marzband, Mousa
    Khan, Irfan
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    As climate change becomes a significant concern, fostering the use of electric vehicles (EVs) has emerged as an effective remedy to the pollution caused by fossil-fuel transportation. Placing charging stations with growing charging infras-tructure is significant to EVs' accessibility and future viability. The location of fast-charging stations (FCSs) and their size are critical for the distribution network. Therefore, this paper focuses on FCS's optimal placement and size in the distribution network. Moreover, the energy loss cost for the distribution network and transportation loss cost from the demand point to FCSs for charging the battery is considered decision functions to optimize the location and size of FCSs. In addition, integrating PV distributed generations (PVGs) is also urged for the optimal location and size of FCSs to reduce the grid dependency due to the additional demand for charging. A meta-heuristic opti-mization approach is proposed for the optimal solution to locate the FCS with size. Furthermore, the IEEE-34 bus distribution system with PVDGs integration is suggested to implement the proposed optimization problem. For this work, the direct load flow technique is employed to analyze the load flow of the proposed IEEE 34 distribution system. The presented distribution system's active power flow and bus voltages are investigated for two recommended cases. 2022 IEEE.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ICEFEET51821.2022.9847926
    http://hdl.handle.net/10576/43104
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2840‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video