• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Modelling the dynamic pile-soil-pile interaction in a multi-layered half-space

    Thumbnail
    عرض / فتح
    000271.pdf (1.273Mb)
    التاريخ
    2015-06-01
    المؤلف
    Hamad, Waleed
    Ntotsios, Evangelos
    Hunt, Hugh
    Hussein, Mohammed
    Thompson, David
    Talbot, James
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Within the context of railway ground-borne vibration, the dynamic pile-soil-pile interaction remains an area that has not been sufficiently investigated. Whilst a number of researchers have scrutinised the vibration response of piled-foundations, their approaches exhibit a compromise between computation time and solution accuracy. In this paper, two models of piled-foundations in a multi-layered half-space are presented; one is an efficient semi-analytical model and the other is a fully-coupled boundary element model. The pile is simulated, in both models, by an elastic bar for axial loading and an Euler-Bernoulli beam for transverse loading. A set of comparisons has been performed, including the driving point response of a single pile, the interaction between two piles and the 'far-field' response due to axial and transverse loading on the pile head. The comparisons reveal that at most frequencies the semi-analytical model predicts the driving point response and the dynamic interaction with acceptable accuracy and computational efficiency. It is highlighted, however, that the semi-analytical model with its present assumptions does not accurately approximate the 'far-field' response. Copyright © (2015) by EAA-NAG-ABAV, ISSN 2226-5147 All rights reserved.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/43704
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎867‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video