• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Bilingual Cyber-aggression detection on social media using LSTM autoencoder

    Thumbnail
    التاريخ
    2021-04-24
    المؤلف
    Kumari, Kirti
    Singh, Jyoti Prakash
    Dwivedi, Yogesh Kumar
    Rana, Nripendra Pratap
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Cyber-aggression is an offensive behaviour attacking people based on race, ethnicity, religion, gender, sexual orientation and other traits. It has become a major issue plaguing the online social media. In this research, we have developed a deep learning-based model to identify different levels of aggression (direct, indirect and no aggression) in a social media post in a bilingual scenario. The model is an autoencoder built using the LSTM network and trained with non-aggressive comments only. Any aggressive comment (direct or indirect) will be regarded as an anomaly to the system and will be marked as Overtly (direct) or Covertly (indirect) aggressive comment depending on the reconstruction loss by the autoencoder. The validation results on the dataset from two popular social media sites: Facebook and Twitter with bilingual (English and Hindi) data outperformed the current state-of-the-art models with improvements of more than 11% on the test sets of the English dataset and more than 6% on the test sets of the Hindi dataset.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85105131419&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s00500-021-05817-y
    http://hdl.handle.net/10576/44208
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎791‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video